Rating: 3.1/5 (14 votes cast)

Sunny Side of Sex – Oeganda

Eerste deel uit de serie Sunny Side of Sex van Sunny Bergman. Elke plek biedt een nieuw en heel eigen perspectief op seksualiteit. In Oeganda krijgt Sunny sekslessen van Ssenga Brenda, een sekstante die vrouwen vanaf jonge leeftijd inleidt in het plezier van seks. Met haar bespreekt ze de praktijk van de labiaverlenging, die in Oeganda en omstreken enorm populair is.

In de vierdelige serie Sunny Side of Sex reist Sunny Bergman over de wereld langs de grenzen van ons denken over seksualiteit, de liefde, vrouwelijkheid en het lichaam. Vanuit een persoonlijk betrokken perspectief gaat Sunny in Oeganda, China, Cuba en India op zoek naar verrassende denkbeelden, die aan onze eigen (westerse) ideeën wrikken over wat normaal is, of hoort te zijn. Sunny Side of Sex laat zien dat in het liberale Nederland, dat seksueel bevrijd lijkt te zijn, toch dogma’s en vastgeroeste conventies bestaan. Seks is veel complexer en boeiender dan wat we dagelijks voorgeschoteld krijgen.

[tab:Docu] [tab:Trailer]
Geen trailer beschikbaar

Geplaatst door Jacques on 28 oktober 2011
  • Gemma Coebergh

Ik wil weten of de afleveringen van Sunny Bergman van ‘the sunny side of sex’ ook op dvd te krijgen zijn.In mijn 66-jarige leven heb ik van jongs af aan geroepen dat we in van alles en nog wat onderricht krijgen,maar dat onderricht in seks kennelijk een levensgroot taboe is. Allerlei gepruts en de akelige leerschool van schade en schande schijnt de enige manier te zijn waarop je het in onze cultuur kunt leren – met alle gevolgen van dien.Door kennis te nemen van de manier waarop hier in andere culturen mee wordt omgegaan viel er heel veel voor mij op zijn plaats.Geweldig!Vandaar dat ik heel erg geïnteresseerd ben in deze documentaires.

• Eeuwe

Voor zover ik weet is deze docu serie nog niet verkrijgbaar op dvd.. Zal waarschijnlijk sowieso pas komen nadat alles is uitgezonden op tv. Zal het even in de gaten houden!

• Brah