Rating: 4.6/5 (13 votes cast)

Paradise Lost 3: Purgatory

Op 5 mei 1993 werden de lichamen van 3 achtjarige jongentjes gevonden vlak bij een meertje in Robin Hood Hills, West Memphis, Ark. Een maand later werden teenagers Damien Echols, Jason Baldwin and Jessie Misskelley gearresteerd en werden ervan beschuldigd de drie kinderen te hebben verkracht, verminkt en vermoord . Hoewel bewijs ontbrak waaruit de aanwezigheid van de beschuldigden op de lokatie van de moord zou blijken, werden de drie teenagers veroordeeld.

Filmmakers Joe Berlinger en Bruce Sinofsky volgden bijna twee decennia lang de lotgevallen van de jongens. Ze kwamen een paar dagen na de arrestaties aan en volgden de zaak zeven maanden tot aan het process in 1994. De filmmakers hadden grote twijfels over de schuld van The West Memphis 3 en tegen de tijd dat het proces voorbij was waren ze er van overtuigd getuige geweest te zijn van een moderne heksenjacht.

De eerste film van Berlinger en Sinofsky , “Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills” (1996), schetst wat er gebeurt als er overhaast recht wordt gesproken. De film shockeerde het publiek wereldwijd . “Paradise Lost 2: Revelations” vroeg opnieuw aandacht voor de zaak. De twee films veroorzaakten een publiek debat en een juridische strijd en er onstond wereldwijd de” Free The West Memphis 3 beweging” gesteund door beroemdheden als Johnny Depp, Eddie Vedder en Natalie Maines van the Dixie Chicks.

In Paradise Lost 3 wachten de drie beklaagden hun laatste beroep af en nieuwe onthullingen wijzen op een grove gerechtelijke dwaling bij de eerdere veroordelingen van de drie verdachten. Nieuw verkregen DNA-bewijs wijst niet op de verdachte Mark Byers, maar op iemand die tot nu toe buiten beeld is gebleven.

Deze documentaire is helaas niet meer te bekijken

[tab:Docu] Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.