Rating: 4.5/5 (2 votes cast)
  • Release Date:

NPO 3Doc: Ronnie Flex – Alleen met iedereen

Ronell Langston Plasschaert, of zoals wij hem in Nederland kennen Ronnie Flex, werd in 1992 geboren in Rotterdam en kwam van jongs af aan al in aanraking in met Muziek. As klein jongetje gaat hij in de huiskamer al los op de beats van onder meer Dr. Dre, Biggie en Motown. Met twee muzikale ouders om hem heen, zijn vader produceert en zijn moeder zingt en speelt piano, is de liefde voor muziek al snel geboren. Ronnie Flex is in zijn jeugd veel bezig met muziek en begint op zijn veertiende zijn eigen raps en beats te schrijven. Kort daarop maakt hij deel uit van de groep “Jupiter Bwois”, hij doet hier ervaring op en ontwikkelt zijn talenten verder waarna hij al snel solo verder gaat.

Een rijzende ster

Ronnie Flex verwierf zijn eerste bekendheid in 2014 met de hit Zusje die maar liefst 3 miljoen keer werd bekeken in zeer korte tijd, sindsdien is hij niet meer weg te denken uit de Nederlandse HipHop scene en dropt hij de ene na de andere hit. In 2015 bracht hij samen met Lil’ Kleine het controversiele nummer Drank & Drugs uit die al snel een nummer 1 positie behaalde in de top 40 en zorgde voor vele uitnodigingen op festivals in Nederland en Europa. Ronnie Flex’s z’n ster is rijzende en door zijn muzikaliteit wilt vrijwel iedereen met hem samen werken. Samenwerken met Ronnie Flex staat vrijwel garant voor succes, bijna alles wat hij aanraakt verandert in succes en met máár liefst 37 tracks en samenwerkingen heeft hij de Single top 100 gehaald. Hij is vele hits en prijzen verder maar het succes is hem nog altijd niet naar het hoofd gestegen wat hem geliefd maakt bij velen. Ronnie Flex is een normale jongen gebleven die soms struggelt met alle aandacht rondom zijn persoon, hij trekt zich dan ook graag terug en voelt zich alleen met iedereen.

Alleen met iedereen

In de documentaire ‘ Alleen met iedereen’ wordt Ronnie gevolgd bij het maken van zijn tweede album; we zien de man achter de artiest,hij deelt zijn ambities en ook zijn onzekerheden tijdens dit proces. Hij wilt zoals hij zelf zegt graag winnen maar ook zijn eigen ding doen, zichzelf blijven vernieuwen en vraagt zich hardop af of dit samen gaat met zijn fan schare die grotendeels bestaat uit tienermeisjes . Raak je je likes en followers kwijt als je gaat experimenteren of moet je een winnend concept niet veranderen?

Geplaatst door Jacques on 23 juni 2017