Sociaal experiment: Drinken mensen alcohol uit verveling?

Sociaal experiment: Drinken mensen alcohol uit verveling?

We weten allemaal wel wat alcohol met je doet en wat voor invloed het heeft in onze maatschappij, hierover zijn dan ook tientallen documentaires gemaakt. Wereldwijd staat de uitgaansscene sinds jaar en dag synoniem voor alcoholgebruik, maar waarom is dit eigenlijk?


Als een van de weinige bierbrouwers wil Heineken zijn publiek behoeden voor overmatig drankgebruik. In een samenwerking met de wereldberoemde Nederlandse DJ Armin van Buuren zijn ze de campagne ‘Dance More, Drink Slow’ gestart. Hiermee ging een interessant sociaal experiment gepaard, waarbij Heineken twee avonden achter elkaar een feest organiseerde in dezelfde club voor hetzelfde aantal bezoekers – het enige verschil was de DJ. Zal het uitmaken wanneer er een top DJ staat te draaien? Drinken mensen minder wanneer er een top DJ staat te draaien?

Bekijk hier dit interessante experiment. Tevens kan je hieronder de bijbehorende nieuwe track van Armin van Buuren, genaamd ‘Save my night’, beluisteren. Of beluister de track via Spotify.

Armin van Buuren – Save My Night




  • Reet

    De 2e nacht heeft iedereen een kater of zit aan de pillen.

  • J

    Het is en blijft toch een reclame, dus van een objectief gedocumenteerd experiment kunnen we niet spreken.

    Hoewel het op zich geen slechte zaak is dat Heineken deelneemt aan een bewust wording van drank misbruik, weet de marketing afdeling van Heineken wel donders goed dat dit imago veel meer toekomst heeft dan een slechte naam.

  • XTC

    Ja, minder alcohol drinken op feestjes jongens.

  • If you are going for best contents like I do, simply go
    to see this website daily because it offers quality contents, thanks